Beaglen tutkapanta?

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Vastaa Viestiin
Anssi
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 01.08.2016 20:42

Beaglen tutkapanta?

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Beagle tuli taloon ja mietin kumpi tutkapanta olisi parempi 1v ikäiselle nartulle.
Garmin T5 vai T5 mini. ??
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Valitettavaa Anssi mutta asianharrastajat ovat facebookin puolella.

Vastatkaa Anssille, tästä aiheesta en tiedä riittävästi...
Viimeksi muokannut Corner, La 07.10.2017 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eräjussi
Viestit: 52
Liittynyt: To 22.09.2005 6:59

Viesti Kirjoittaja eräjussi »

Eikös siellä facbookissa ole lähinnä ne harrastajat, jotka eivät tutkaa käytä/tarvitse :?:
ei se ikinä ennen.........
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

No sanotaan niin että juurikin tuon kaltaiset provosoivat sutkautukset ovat omiaan ylläpitäjille poistaa hyviäkin keskusteluja jotka sitten häviävät kuin pieru Saharaan... Henkilökohtaisesti olen ottanut ritolat joka ryhmästä, ja tuossa aloittamassani topicissa aihetta olen sivunnutkin ensimmäisen kerran jo silloin kun otin ritolat henkilön T.S. ylläpitämästä ryhmästä.

Garmin pantojen suosio on minulle vieras, olen ymmärtänyt että se on erittäin huono valinta verraten ultra pointiin ja jopa trackeriin. Meillä koirilla up, nykyisin up novus ja se on hyvä.

Kokeissa olen tuomaroinut pari kertaa Garmin koiraa ja ensimmäinen kerta oli ihan kaaos, tosin aparaatin käyttäjäkin oli ihan vihreä.
Anssi
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 01.08.2016 20:42

Viesti Kirjoittaja Anssi »

Sen takia garmin ku meillä tää maalla ei meinaa data yhteydet pelata.
eräjussi
Viestit: 52
Liittynyt: To 22.09.2005 6:59

Viesti Kirjoittaja eräjussi »

No minun "sutkautukseni" voi ylläpitäjä poistaa, jos jotakin loukkaa. :shock:
ei se ikinä ennen.........
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Ei vaan hirveästi vie rotua eteenpäin missään asiassa jos joka kerran sorrutaan alatyylin näy/käy -keskusteluun. Facebookissa sitä paitsi on pilvin pimein tutkapannan käyttäjiä eli väitteesi Eräjussi on väärä.

Näyttelyissä ei valita jalostuskoiria, se ei ole jalostustarkastus vaan kilpailu. Kilpailussa kaikella on merkitystä. Jos isomahainen, paidaton, pienessä nousuhumalassa oleva mies vie koiransa kehään ja puhuu sille kovaäänisesti niitä näitä, niin koira ei koskaan voi menestyä vaikka se laadultaan olisi ehdotonta huippua. Jos sama mies samalla varustuksella ja kunnolla lähtee ajokokeisiin, merkitystä tulokseen on vain sillä mitä koira saa aikaiseksi. Siinäpä siis näyttelyn ja kokeen ero... Näyttelyä ei tarvitse ottaa niin tosissaan että JOKA KERTA kun jostain, vaikka tutkapannasta tulee puhetta niin siitä ei tarvitse vääntää näy vastaan käy keskustelua.

Auttakaa Anssia!
Tero
Viestit: 380
Liittynyt: Ma 18.07.2011 11:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Tero »

Näihin ei pitäisi puuttua kun ei ole mitään omakohtaista hajua asiasta.

Ruotsissa ja Norjassa tuntuvat ainakin nettijuttujen mukaan suosivan tuota T5 mini pantaa beaglelle. Varmasti myös käyttävät tuota toista... Jenkeissä on osa porukasta hakkuuttanut tuolla isommalla pannalla koirien eturaajoihin jälkiä, mutta ei sitten niin mitään käryä syytä moiseen. Vastaavaa keskusteluahan on ollut noista ihan yleisesti tutkapantojen hakkaamisista jopa täälläkin ja suokkifoorumilla.

Suokkifoorumilla ainakin kuvan perusteella oli jotain tiiliskiven kokoluokkaa se laitos, joka aiheutti ongelmaa. Itsekkin tiedän yhden suokkitapauksen, mutta siihen löytyi korjaus laittamalla pantaa vähän tiukemmalle ja normipanta koiralle tutkapannan yläpuolelle, jolloin tutkapanta ei pääse jälkitarkalla koiralla valumaan korville.

Enempää en sano kun ei oikeasti mitään kokemusta laitteesta. Nuokin kommentit vain lukeman perusteella netin keskustelujen pohjalta. Joten varaukset sitten sitä myöten.

Mikäli ei garminia ole jo entuudestaan niin oisikko fiksua myös tarkastaa Ultracomin Silva? VHF kampe ja jos satut jossain olemaan paremmassa verkossa niin saisit luurista seurailla UP:n softan kautta koiraa. Mahdollisesti joskus myöhemmin verkkojen parantuessa voisit halutessasi ostaa sitten toisen pannan jos on tarvetta siirtyä näihin "kännykkäpantoihin"? Oisi silti se VHF vehekkin pihassa.

Toki kyseessä uutuus niin mahdollisesti jotain lapsentauteja? Tiedä häntä.

Kuten jo sanoin, niin mitään en noista garmineista tiedä. En tiedä eroja tuon minin ja normin välillä. Ja nyt on vastuu lukijalla tästä tekstistä.
Corner
Viestit: 722
Liittynyt: Ti 27.11.2007 14:55

Viesti Kirjoittaja Corner »

Kyselin Anssi Norjasta ja sain tällaisen vastauksen:

Ostin T5 mini nyt pennulle . Ja se on mukava beagleille, jotka eivät ole niin suuria .
T5 tavallinen on melko suuri ja raskas verrattuna miniin. Haittana T5 mini on että alue on hieman pienempi . Mutta jänismetsästykseen toimivat hyvin . Beaglelle mini, paljon parempi koiralle. Minä olen testannut minin enkä ajattele että olisi suuria eroja normaalista T5.


Pohjoismaista yhteistyötä :wink:

(vastaajalla on narttubeaglepennulle mini, mutta myös T5 isommille)
Vastaa Viestiin