Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko   SUOMEN BEAGLEJÄRJESTÖ
 ALKUUN  BEAGLE-INFO  HAKEMISTO  JÄRJESTÖ  JALOSTUS  TIETOKANTA  TULOKSIA  FOORUMI  VIESTIT
OhjeOhje  HakuHaku  Omat tiedotOmat tiedot  Yksityiset viestitYksityiset viestit  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään

Nuorisoo koehommiin

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
KeijoN  

LähetäLähetetty: Pe 11.12.2015 21:44    Viestin aihe: Nuorisoo koehommiin Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen ihan jopa kyllästymiseen asti puhunut siitä, että nuorisoo pitää saada koehommiin mukaan.
Heille pitää saada vaan toimivia koiria, sillä se sytyttää jos vähänkin koetoimintaan taipumuksia on.
Me kuolevat pärjätään huonommillakin koirilla.
Itse olin ainakin myyty, kun ekakerralla koe onnistui, mutta kun kaksi luontokappaletta on vastakkain, niin se ei vaan tahdo aina kaikille se tulos tulla.
Sillä mä vetoosinkin kasvattajiin, että äläkää aliarvioiko nuorisoo, jos ne teiltä pentuja kyselee.
Itse sain tuomaroida viimeksi kokeessa mallikelpoisen nuoren miehen kannssa ja jonka koira myös toimi, mutta kun jänis ajattaa itseään liian liikenneityä tietä, piti koira täydestä ajosta pois ottaa ja joka oli ohjaajan valinta.
Tätä päätöstä ei tarvii milloinkaan katua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MakeW  

LähetäLähetetty: La 12.12.2015 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, olen tuosta kyllä ihan samaa mieltä eli itselläkin kiinnostus alkoi tuomaroinneilla ja sitten ensimmäisellä kokeella, joista molemmista on jo yli 30 vuotta aikaa.

Itse olin silloin nuori opiskelija ja molemmista jäi hyvät muistot, sillä nuori koirakin sai heti AVO1 sulalta.

Joitakin satoja kokeita ja paljon enemmän koepapereita jälkeen tuntuu, että olen vieläkin nuoremmasta päästä, vaikka 60 vuotta jo häämöttää.

Ainakin nykytekniikalla pitäisi siirtyä pikimmiten yhteen tuomariin ja muihin mahdollisiin kevennyksiin liian raskassoutuisesta koemuodosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Suomen Beaglejärjestö - Foorumin päävalikko -> Yleinen keskustelu Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Suomen Beaglejärjestö - Finska Beagleklubben r.y