Apuvälineitten käyttö kokeissa

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Vastaa Viestiin
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Apuvälineitten käyttö kokeissa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Minun entiinen jo poismennyt idolini Pekka Vesilahti ( seminologi, ensimmäisiä koirilla ) sanoi - kun kysyin, että miksi hänen koirallaan ei ole tutkapantaa kaulassaan, hänen koiraansa tuomaroidessani, niin vastaus oli: silloin kun päästän Rapen irti, niin sitä ei saa kahlita mikään.
En sit tiedä mitä Pekka ajattelis tänä päivänä - nykytekniikasta, jos eläisi. luulisn että hyväksyisi samalla lailla niinkuin minäkin.
Vaikka en itekkään niin kovin muutoshakuinen olekkaan, niin kyllähän nyt
koira saa enempi oikeutta, joka ainakin minulle, niinkuin varmaan monelle muillekkin on hyvin tärkeetä,
Tällä vähäisellä sääntömuutoksen kokemuksella väittäisin, että koiratkin saadaan nyt hakemaan paremminm kun tuomarit ei ole aina kyttäämässä "kantapäillä", vaan seuraa tapahtumia tiellä
Koirat herkemmin irtaantuu ryhmästä, tietenkin monien harjoituksien kautta.
MakeW
Viestit: 96
Liittynyt: To 26.10.2006 18:50

Viesti Kirjoittaja MakeW »

Niin, kun oikein positiivisesti ajattelee, on parempi, että me sodanjälkeinen sukupolvikin otamme kaiken hyödyn irti tekniikasta.

Kun koepäivän aamuina raahataan kaikki rollaattorit, kuulolaitteet ja valkoiset kepit metsään, niin ei ne älypuhelimet ja tabletit enää haittaa.
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Tota omaa kirjotustani vähän kommentoisin, mitä on tullu ulostettua.
Itse olin ja olen vähän vieläkin liiankin herkkä menemään koiran sekaan, ei minua tarvii sinne kovin paljoo yllyttää.
Varsingin jos koiralla on näyttävä haku ( esim. hännän lätke/heilutus puolelta toiselle ).
Sillä mä oon ollu aina, ja tuun varmaankin olemaankin kylmän ja kuuman jälen haun puolestapuhuja, että siinäkin pitäis koiralle antaa oikeutta.
Ennen paljon yöllä auton kanssa lliikkuessani näin miten paljon jänikset tietä käyttää ja vaihtaa syömäpaikkoja, jopa värin vaihtaneet sulalla kelillä ja kun ilmavaara koko ajan on, on hypyt pitkiä.
Siinä sitä sitten ollaan huuli pyöreenä, kun koiralla jälkee pirusti on, mutta eihän se irtoo kun jänis makaa kilometrin päässä ja jokunen autokin on siinä sattunut ajamaan.
"Joku jälkiorjallisempihan tammosesta kärsii tai sit päinvastoin ei kärsi, jos nokka pelittää."
Vastaa Viestiin