BEAGLEJÄRJESTÖT MUKAAN TAISTELUUN SUSILUPIEN PUOLESTA:

Aiheet jotka eivät sovi muiden katekorioiden alle.

Valvojat: Titi Rolin, ansa

Kumuri
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 01.11.2006 8:20
Paikkakunta: E-P

BEAGLEJÄRJESTÖT MUKAAN TAISTELUUN SUSILUPIEN PUOLESTA:

Viesti Kirjoittaja Kumuri »

Kopioitu SAJ:n sivuilta

Nyt riittää - projektin tarkoituksena on yhdistää mahdollisimman paljon eri tahoja yhteisrintamaan taistelemaan metsästyskoiriemme, kotieläimiemme, lemmikkiemme sekä turvallisuutemme puolesta, joka on selvästi uhattuna ylisuuren susikannan taholta. Nyt riittää - projektin tarkoitus on saada susille enemmän pyyntilupia kuin tähän asti.

Projektin alullepanija on Kaakkois- Suomen Ajokoirakerho Ry:n KETTUJAOSTO
(Pyrimme saamaan seuraavassa hallituksen kokouksessa koko kerhon mukaan, vink)

NYT RIITTÄÄ - projektin INTERNETSIVUT:
http://www.voittajakennel.com/SUSIPROJEKTI.htm

KANSALAISALOITE ASIAN TIIMOILTA:
http://www.adressit.com/vaadimme_muutos ... laisaloite

JA LOPUKSI PYYDÄN HUOMIOIMAAN:
Näilläkin keskustelupalstoilla on paljon puhuttu susien aiheuttamista vahingoista - pyydän nöyrästi teitä kaikkia koiraharrastajia lähtemään mukaan tähän projektiin koiriemme puolesta. Lisäksi toivon sydämestäni, että tiedotatte internetsivuista sekä kansalaisaloitteesta ystävillenne (sähköposti) - ja että myös linkitätte erilaisille keskustelupalstoille asiaa. Ja tietysti toivon, että yritätte kaikin tavoin saada teidän ajokoirakerhonne mukaan tähän yhteiseen projektiin.

Ps. Meitä on tässä nyt hyvin pieni joukko - jotka laitoimme liikkeelle tämän projektin. Yksin me emme pysty mihinkään, mutta uskon, että jos te olette meidän kanssamme aktiivisia niin saamme ainakin jotakin aikaiseksi. Parempi sekin kuin ei mitään, eikö niin?

Etelä-Pohjanmaan Beagle Ry ilmoitti olevansa projektissa mukana
(päivitin tiedot juuri äsken)
http://www.voittajakennel.com/PROJEKTISSAMUKANA.htm
MMM
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 16.12.2011 20:19
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja MMM »

Pitäisi taas pitää suunsa kiinni mutta..
Asian puolesta olen allekirjoittanut mutta yhteenkään kyseisen kenneli aloitteeseen en nimeäni laittaisi(vink vink)
imppa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 25.10.2006 16:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja imppa »

MMM kertoi tuossa edellä ko. adressista oleellisen ja sen takia se ei ole
oikein koirapiireissä lähtenyt liikkeelle.
Yritin joitakin viikkoja sitten tällä foorumilla viritellä keskustelua tästä susi asiasta, mutta eipä se innostanut ketään tarttumaan asiaan.
Olen edelleen sitä mieltä, että parhaimpaan tulokseen varmaan päästäisiin ottamalla kantaa SBJ:n vuosikokouksessa susikannan pienentämisen puolesta. Hallitus velvoitettaisiin hakemaan yhteistyötä
muiden koirajärjestöjen, metsästäjäjärjestöjen ja muiden asiaan myönteisesti suhtautuvien tahojen kanssa. Tällä tavalla uskoisin
asian taakse saatavan puolen miljoonan ihmisen joukko ja tällaisella
porukalla alkaisi olla jo jotakin painoarvoa myös poliittiseen päätöksentekoon.
Varmaan muitakin hyviä tai parempia ehdotuksia löytyy ja nyt olisi vielä
hyvää aikaa niitä pohtia.
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Aiheena äärimmäisen tärkeä ja kannatettava asia, mutta... samaa mieltä kahden edellisen kanssa, tuosta kennelistä kans nousee karvat pystyyn, sori.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
annie
Viestit: 299
Liittynyt: To 22.09.2005 18:57
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja annie »

Kumuri
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 01.11.2006 8:20
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja Kumuri »

Projektin alullepanija on niin kuin nettisivuilta löytyy:
Kaakkois-Suomen Ajokoirakerho Ry:n kettujaosto

Markohan on vaan antanut omansa nettisivut kyseiseen käyttöön.
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Itse tulen ottamaan joskus kantaa esim. Annen laittaman linkissä mainitsemien järjestejöjenkin kautta, enkä ihmettele yhtään jos tytöiltäkin "karvat" vähän pystyyn asian tiimoilta nousikin.
Muutenhan asia on todellakin kannatettava.
annie
Viestit: 299
Liittynyt: To 22.09.2005 18:57
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja annie »

Henkilökohtiasella tasolla en ole antanut Markon persoonan vaikuttaa siihen, miten olen asiaan suhtautunut. Allekirjoitin adressin hetkeäkään epäröimättä. Näin näkyy tehneen 10 000 muutakin henkilöä. Vilpittömästi toivon, että muutkin allekirjoittaisivat. Sen voi tehdä myös muita netinkäyttäjiltä "piilossa".

On helppo kritisoida Markon kaltaista värikästä ja räiskyvää persoonaa.
Helpompaa, kun seisoa asian takana.
Tienraivaajan rooli ei ole koskaan helppo, eikä varsinkaan sellaiselle, joka tavalla tai toisella herättää vahvoja tuntemuksia.

Toivon harrastajien ymmärtävän sen, että ilman tekoja lopputulema on nolla. Jos se on sitä tekojenkin jälkeen, ei mitään olla kuitenkaan hävitty. Vaikenemalla ja voivottelemalla ei petopolitiikkaan tule mitään järkevään suuntaan tapahtuvaa muutosta. Se on jo nähty.
Ihmetystä on suuresti herättänyt se, ettei mikään merkittävä taho ole lähtenyt samalle asialle. Pientä hypistelyä on tapahtunut, mutta todelliset radikaalit teot puuttuvat.
Toivottavasti se päivä koittaa pian, että saan allekirjoittaa vastaavan adressin, jonka alullepanija on vaikkapa Suomen Metsästäjäliitto.
Vee-Pee
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.10.2005 1:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Vee-Pee »

Helppoa yhtyä annien mielipiteeseen. Lienee kaikille jo käynyt selväksi mihin hyssyttely ja odottelu asian tiimoilta johtaa/on johtanut. Niin, se ei se projektin puuhamiehen kennel liity itse projektiin millään tavalla, hänen sivunteko tyylinsä vaan näkyy myös projektin sivuilla. Ja käsittääkseni projektissa on mukana entinen kansan edustaja, joka sitten vie asiaa jatkossa eteenpäin jos ja kun asia etenee salonkitasolle. Että turhaa pelätä leimaantumista johonkin adressin allekirjoituksella. Siinä mielessä ikävää että hanketta vastustetaan jo koiraharrastajien keskuudessa se puuhamiehen takia, vaikka asia on todella tärkeä. Kannattaisi muistaa ettei aina ole koiraa karvoihin katsominen, en näe mikä muuttuisi pahempaan suuntaan jos sinne ny nimensä laittaakin.
Härski
Viestit: 449
Liittynyt: Ti 17.11.2009 17:57
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Härski »

Minä allekirjoitin voisko sanoo, ensimmäisten joukossa.

Mitä taas tulee tähän Voittaja.henkilöön niin muissa asioissa en ole hänen kanssaan samalla aaltopituudella, en alkuunkaan.

Nyt ollaan kuiteski semmosen asian kimpussa ettei "erimielisyyksiin" ole varaa.

Henhilökohtaisesti toivon että mahdollisimman moni beaglen kanssa tekemisissä oleva liittyy joukkoon ja allekirjoittaa adressin.
imppa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 25.10.2006 16:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja imppa »

Palaan vielä omalta osaltani tähän aiheeseen. Olen ko. adressin allekirjoittanut, mutta uskoni tällaisten adressien tai julkilausumien vaikuttavuuteen on kovin vähäinen. Parempi tämäkin kuin ei mitään.
Uskon enemmän sellaiseen henkilökohtaiseen kanssakäymiseen asiasta
vastaavan ministerin ja ministeriön kanssa, jolloin on selvä mandaatti
kaikilta susimäärän rajoittamiseen myönteisesti suhtautuvilta järjestöiltä tai tahoilta. Se edellyttää eri järjestöiltä selkeää päätöstä, jolloin koko jäsenistön voima on käytössä. Sen lisäksi kaikki asiaperustein esitettävä
julkinen kritiikki nykytilannetta kohtaan on tietenkin avuksi.
Tämä asia on Suomen ja suomalaisten poliitikkojen käsissä.
Sinttura & Junttura
Viestit: 770
Liittynyt: To 22.09.2005 8:45
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sinttura & Junttura »

Olen minäkin allekirjoittanut adressin, muistaakseni jo joulunväliviikolla. Mutta minkäs teet jos tuo domain-nimi ei houkuttele edes avaamaan sivulinkkiä.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä.
MMM
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 16.12.2011 20:19
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja MMM »

juu asian puolesta olen allekirjoittanut mutta (vink) linkkehin tai mihinkään missä se esiin tulee ei kyllää täälläkään ole kiinnostusta :D
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Jotenkin mulla on semmonen kutina, et myö Markon kanssa levytetään vielä joku kappale .
KeijoN
Viestit: 770
Liittynyt: Ti 04.10.2005 11:57
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja KeijoN »

Millään kiihkoulullahan ei tätä susihommaa ratkaista, sen varmaan jokainen tätä meidän harrastavat tietävät.
Se meidän äänimäärä ei tule varmaankaan mitenkään riittämään, varsinkaan kun ei Väyrynenkään päässyt toiselle kisrrokselle.
Mä olisin sitä mieltä, että hiljaa niin hyvä tulee, mut kokoaika pientä painostusta
Vastaa Viestiin